Vil du ha en spennende nøkkelrolle i en solid, fremoverlent virksomhet i Mjøsregionen?
Vi søker en kompetent og erfaren Økonomi- og administrasjonssjef med det overordnede ansvaret for selskapets økonomistyring, regnskap og prosjektregnskaper. Du vil også ha en sentral rolle i administrativ ledelse, sikre effektiv drift og støtte opp om organisasjonens strategiske mål. Du er en positiv sjel som trives med høy fart og endringer, og liker å utfordre etablerte praksiser for å finne nye, effektive løsninger.
Stillingen er en del av selskapets ledergruppe og rapporterer til daglig leder.
Sentrale arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for selskapets regnskap og økonomistyring, inkludert nøyaktig og rettidig rapportering, analyser og beslutningsgrunnlag
- Lede selskapets budsjettprosess og følge opp budsjett, prognoser og likviditetsstyring
- Håndtere prosjektregnskap med fokus på kostnadskontroll og ressursallokering
- Ledelse av økonomiavdelingen, inkludert personalansvar og utvikling av medarbeidere
- Forbedre og vedlikeholde rutiner for internkontroll og økonomistyring
- Lede administrasjonen med effektiv ressursforvaltning, inngå og forvalte sentrale avtaler og generell administrativ ledelse
- Budsjettansvar for administrasjonsavdelingen, med fokus på økonomistyring og ressursfordeling
- Relaterte oppgaver innen økonomi, og finans i konsernets eiendomsselskaper
- Samarbeide med ekstern revisor og sikre etterlevelse av gjeldende lover og regler, herunder også bærekraftsrapportering
Bakgrunn og kompetanse
- Relevant høyere utdanning
- Minimum 5 års relevant erfaring, gjerne fra økonomistyring, regnskap eller revisjon
- Erfaring med prosjektregnskaper og økonomisk analyse
- Ledererfaring med dokumenterte resultater innenfor økonomistyring
- God IT-forståelse og erfaring med bruk og forbedring av økonomisystemer (som ERP-system benytter vi MS Dynamics 365 Business Central)
Personlige egenskaper
- Helhetlig, analytisk og strategisk tenkemåte, men samtidig ha blikk for detaljer
- Evne til å motivere og lede et team
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner på tvers av faglige skillelinjer
- Initiativrik, strukturert og nøyaktig
- Proaktiv, løsningsorientert og god til å prioritere
- Selvstendig, men også en lagspiller
- Høy arbeidskapasitet - evne til å håndtere stress og mange oppgaver samtidig
Syljuåsen kan tilby et inkluderende og inspirerende arbeidsmiljø i et solid entreprenørselskap i vekst. Vi
er opptatt av å gi våre ansatte muligheter samt faglig og personlig utvikling i et marked i stor endring.
Vi har en prestasjonskultur som oppfattes som offensiv, åpen og direkte. Det er korte beslutningsveier, god takhøyde, og gode faglige diskusjoner i kombinasjon med et godt sosialt miljø. Vi gir de ansatte ansvar basert på stor grad av tillit og forventer at medarbeiderne evner å utnytte den friheten dette gir på en god måte for selskapet.
Syljuåsen er en bedrift som tar ansvar i lokalmiljøet. Vi bidrar blant annet ved å sponse en rekke sport-, kultur- og fritidstilbud i vårt nærområde. Dette er viktige bærebjelker i arbeidet vi gjør for å bygge tillit, og for å bygge et godt nærmiljø.
Syljuåsen holder til i moderne lokaler på Gjøvik med gode parkeringsmuligheter.
Har du spørsmål om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med en av våre rådgivere i Nor Selection Rekruttering; Jon Aadne Aadnesen mob. 907 68 983/mail
jaa@norselection.no eller Tore Møgster mob. 404 07 677 /mail
tm@norselection.no.
Din CV og søknad registreres ved å trykke på søknadslinken. Av hensyn til personvern/GDPR har vi ikke mulighet til å behandle søknader mottatt på e-post. Alle henvendelser blir behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver frem til en søknad foreligger.